כשלקוח פונה אלינו לדיגים ומבקש סרטון - אנחנו קודם כל מנסים להבין מה המטרה בסרטון ומי קהל היעד. לאחר מכן אנחנו מתחילים לחלום, עוד לפני תקציבים ומגבלות טכניות, אנחנו מפליגים על כנפי הדמיון ומקיימים סיעור מוחות. ומכאן? זה כבר קל, הצוות שלנו תופר תסריט, בימוי, לוקיישנים ועוד. ביחד שוברים את הראש כדי לייצר סרטון כיפי שזוכרים אותו.
(שלב אישור מהלקוח)
(שלב אישור מהלקוח)
זמן, חד משמעית. כשכללית הזמינו מאיתנו 9 סרטונים קצרים שמחנו מאוד, כשהם אמרו לנו שיש לנו יום צילומים אחד, ורמת זמינות מינימילית מצד המשתתפות והמשתתפים – כבר התחלנו לחשוש. יום הצילומים שלנו עם קופ”ח כללית נתן לנו קצת מהכל – שינויים של הרגע האחרון, לוקיישן חי וסואן, ובעיקר המון אתגרים ופתרונות לוגיסטיים. בין המצולמות והמצולמים היו כמה עם פוטנציאל מבוזבז מול המצלמה. אך לצד אלה היו גם כמה שהמבוכה איימה להתגבר עליהןם לעיתים.
היה עלינו לצמצם את הסט עד כמה שניתן – לוקיישן אחד, שתי מצלמות סטטיות. הפתרון שלנו למבוכה שתקפה את חלקם, דווקא ברגעים הכי לחוצים בזמן, היה סבלנות. השלווה של הצלם שלנו הוקרנה למצולמות והמצולמים, שנתנו למקצועיות והשקט שלו להנחות את הצילומים. עוד טייק ועוד אחד, עד הארץ המובטחת. בעריכה נשאר לנו להוסיף את הפתיחים, הגרפיקות המונפשות והכתוביות ל-9 הסרטונים.
האתגר עם סרטונים לקבוצת תמאם היה לתמצת את הנפח העצום של הפעילות שלהם. לצד סרטוני תדמית שעשינו לחלקים השונים של הפעילות שלהם – נדל”ן, מזון, תעבורה, עשייה חברתית וחינוך – נתבקשנו גם להכין קליפ קצרצר שאיכשהו תופס את הכל. איך עושים את זה?
לקחנו את הפוטג’ הכי מהמם שמצאנו מימי הצילומים הרבים, ובררנו מתוכו רק את הרגעים היפים והמרגשים ביותר. לא נשקר – היו ויתורים כואבים… מכאן נשאר רק לבחור את המוזיקה ולתת לה להוביל.
כשמ.א תמר רצו סרטון על המערכת המקוונת החדשה שלהם, הם ידעו כמה משעמם הנושא הזה, אפילו לא היינו צריכים להגיד. הם רצו משהו קליל ומצחיק שישאיר את הצופים והצופות מספיק זמן כדי להעביר את המסר. כך נוצרה ממלכה איזורית תמר והארמון שבו שוכנים משרדי העירייה.
כשהפיץ’ שלנו ללקוחה התחיל בתיאור של חד קרן מעופף בתור הגיבור, הגבות החלו קצת להתרומם. אבל הרגשנו שזו הדרך – לתפוס את הקהל לא מוכן כדי לתת טוויסט לכל העניין. דרך הפארודיה הקצרה הזו רתמנו את השעמום שבנושא לטובתנו.
לא צריך תואר בפסיכולוגיה כדי לדעת שאם א.נשים ירגישו שהם מכירים אישית את מי שמנקה את הרחובות שלהם, הם ירגישו מחוייבים יותר להשאיר את המרחב הציבורי נקי. ידענו שניסים יהיה הגיבור המושלם לפרויקט כזה, ולמזלנו הוא הסכים איתנו. אבל אמרנו אתגר, הנה הוא: המצלמה אוהבת את ניסים, קשה להתכחש לזה, אבל זה לא בדיוק הדדי, אם לומר בעדינות.
הבנו מהר שיהיה לנו קשה להיפטר מהביישנות של ניסים, אז רתמנו אותה לטובתנו. נתנו לו להרגיש בבית, גם מבחינת השיח וגם מבחינת הפעולות והתפאורה. ככל שהזמן עבר הרגשנו איך הוא מתרכך ונותן לנו הצצה אמיתית לחייו. וזה כל מה שרצינו.
כשאנחנו מקבלים תמונות שנלקחו ספונטנית בסמארטפונים, יש איזשהו תהליך שצריך לעשות כדי להפוך אותן לסרטון שהוא גם חמוד וגם מקצועי. אחרי שהבנו את מטרת הסרטון, הפלטפורמות שבהן יעלה, ואת המצב רוח הכללי שלו, ניגשנו לעבודה.
את התמונות שקיבלנו החלטנו להפוך סרטון קצר עם מוזיקת ילדים חביבה. הטקטסטים המונפשים והמעברים המעניינים נתנו לו את הערך המוסף שהוא היה צריך.
מרכז פסגה עושה כל כך הרבה, שלא הרגשנו שנספיק לדחוס את הכל בקליפ של 2 דקות. רצינו משהו שיהיה גם מעניין וקצבי, וגם יתן טעימה ממה שקורה בשטח.
מה עושים כשיש יותר מדי מה להגיד, ואין מספיק זמן בשביל להגיד את זה? קליפ מילים, כמובן!
היתרון של קליפים מהסוג הזה הוא שהאינפורמציה עוברת באופן ישיר גם ויזואלית, ואפשר לצפות בהם אפילו בלי סאונד – אתם יודעים, כמו שרוב הסרטונים נצפים כיום ברשתות החברתיות.
כשהעירייה אמרה לנו שהיא רוצה לפרגן למתנדבות והמתנדבים הצעירים של העיר, בסרטון שמראיין אותם, הבנו שצריך פה קצת תיאום מראש. ראיונות מהסוג הזה יכולים להיות מונוטוניים מאוד אם לא מניחים אותם נכון זה לצד זה.
הלכנו על לוק דינמי של מסך מפוצל, עם כניסות ויציאות מהצדדים. היה לנו חשוב להראות את פעילות עצמה מבלי לוותר על הניצוץ בעיניים של המתנדבות והמתנדבים כשהם דיברו. הרגשנו שגם ההדדיות של עצם הנתינה עברה טוב בצורה הזאת. טוב מביא טוב.
מטרת הסרטון ברורה, אבל הוא מנסה לכסות הרבה מאוד נושאים. היה חשוב שנצליח לחבר את כולם למקשה אחת, מבלי לוותר על הגיוון והצבעוניות שלהם.
קריינות ומוזיקה הם גורמים מאחדים מצוינים, לצד שפה גרפית אחידה ונקייה הפוטג’ התחבר טוב ביחד, גם אם יש שם קצת מהכל.